روزنه های زندگی

روزنه های زندگی

روزنه های زندگی

روزنه های زندگی

زندگی موفق چیست و افراد موفق چه نظری در مورد آن دارند؟

هنگامی‌ که درباره فرد موفق حرف می‌زنیم، معمولا منظورمان کسی است که پول زیادی در حساب بانکی‌اش دارد، پرفروش‌ترین کتاب‌ها را می‌نویسد یا مسئولیت راهبری مجموعه بزرگی را برعهده دارد. با این وجود اگر شما از افراد واقعا موفق بپرسید «زندگی موفق چیست» به شما خواهند گفت که هیچ‌کدام از این دستاوردها نمی‌تواند ضامن داشتن یک زندگی موفق باشد. در واقع درک احساس موفقیت عمیق در زندگی فراتر از چیزی است که ظاهرا یک فرد را شخص موفقی نشان می‌دهد.


به نقل از مایکل بوکنر: «معیارهای سنتی موفقیت به‌تنهایی برای احساس موفقیت در زندگی کافی نیستند.»


در این نوشته می‌خواهیم درباره آنچه زندگی موفق می‌خوانیم، از زبان افراد موفقی چون بیل گیتس، مایا آنجلو (Maya Angelou) و ... با شما صحبت کنیم.


ریچارد برانسون


ریچارد برانسون، یکی از کارآفرینان برجسته انگلیسی و بنیان‌گذار گروه شرکت‌های ویرجین با ارزشی بالغ بر پنج میلیارد دلار، موفقیت را با شاد بودن (رابطه موفقیت و شادکامی) مرتبط می‌داند. این سرمایه‌گذار بریتانیایی معتقد است موفقیت با میزان رضایت خاطر ما در زندگی شخصی رابطه مستقیم دارد.


به گفته او: «افراد اغلب میزان موفقیت خود را با مقدار درآمدشان یا موقعیت افرادی که با آن‌ها در ارتباطند، می‌سنجند. به نظر من اگر می‌خواهید بدانید چقدر زندگی موفقی دارید باید ببینید چقدر احساس خوشحالی می‌کنید.»



موفقیت با میزان رضایت خاطر ما در زندگی شخصی رابطه‌ ی مستقیم دارد - زندگی موفق چیست



آریانا هافینگتون


این نویسنده و روزنامه‌نگار آمریکایی-‌یونانی تبار، ‌هم‌بنیان‌گذار و سردبیر نشریه «هافینگتون پست»،‌ معتقد است پول و قدرت ضامن داشتن زندگی موفق نیست.


این تحلیلگر سیاسی معتقد است درحالی‌که اکثر افراد پول و قدرت را عوامل مهمی برای موفقیت می‌دانند، اما عامل سومی هم وجود دارد که دیگران از آن غافل‌اند:


«برای زندگی کردن به معنای واقعی کلمه، آن‌گونه که دل‌مان می‌خواهد و استحقاقش را داریم، به عامل سومی فراتر از پول و قدرت نیاز داریم. می‌توانید نام این عامل را هرچه دل‌تان می‌خواهد بگذارید؛ اما این عامل چهار رکن اساسی دارد: تندرستی، خرد، شگفتی و بخشندگی»


وجود تمام این عوامل در کنار هم به شما در مراقبت از بُعد روانی زندگی‌تان کمک می‌کند و می‌توانید زندگی موفق واقعی را تجربه کنید.


پول و قدرت ضامن داشتن زندگی موفق نیست - زندگی موفق چیست


مارک کوبان


این سرمایه‌دار و صاحب تیم بسکتبال دالاس ماوریکس در لیگ NBA آمریکا، شرکت HDnet و چند شرکت دیگر معتقد است برای موفقیت نیازی به پول نیست.


به گفته او: «زندگی موفق برای من وقتی شروع می‌شود که صبح با لبخندی بر لب بیدار می‌شوم و به یاد می‌آورم روز عالی دیگری در پیش است. من زمانی به معنای واقعی خوشحال بودم و زندگی موفقی داشتم که درآمدم کم بود، شش نفری در یک آپارتمان سه اتاقه زندگی می‌کردیم و روی زمین می‌خوابیدم.»


برای موفقیت نیازی به پول نیست - زندگی موفق چیست



جان وودن


این مربی بسکتبال افسانه‌ای با کسب ۶۲۰ عنوان پیروزی باشگاهی و ۱۰ عنوان ملی، موفق‌ترین مربی بسکتبال در تاریخ باشگاه‌های بسکتبال آمریکاست و احساس رضایت در زندگی را رمز زندگی موفق می‌داند؛ اما تعریف او از موفقیت بیشتر درباره رقابت‌های بین‌فردی است. او در گفت‌و‌گو با رسانه خبری TED Talk در سال ۲۰۰۱ عنوان کرد: «آرامش ذهنی برایند رضایت درونی فرد است. اگر برای انجام هر کار یا رسیدن به هر هدفی تا جایی که توان دارید تلاش کنید، احساس رضایت فردی را تجربه خواهید کرد.»


آرامش ذهنی برآیند رضایت درونی فرد است - زندگی موفق چیست


وارن بافت


این کارآفرین، سرمایه‌گذار، بازرگان و نیکوکار آمریکایی، روابط را برتر و بالاتر از هر چیز دیگری در زندگی می‌داند. او که در حال حاضر موفق‌ترین سرمایه‌گذار قرن بیستم و دومین ثروتمند دنیا بعد از بیل گیتس شناخته می‌شود، تعریفش از زندگی موفق هیچ ارتباطی با پول و سرمایه ندارد. این رئیس هیئت‌‌مدیره شرکت برکشایر هاتاوی در یکی از نشست‌های سالیانه این شرکت به نقل از جیمز آلوتسر گفت: «من به‌اندازه تعداد افرادی که دوستم دارند، موفق هستم.»


بیل گیتس


بیل گیتس، بنیان‌گذار مایکروسافت و یکی از کارآفرینان به‌نام که همگی او را به‌خوبی می‌شناسیم، شرط زندگی موفق را در میزان تاثیرگذاری ما بر جامعه می‌داند. او که با دارایی برابر با ۸۶ میلیارد دلار ثروتمندترین مرد دنیاست، زندگی موفق را در داشتن روابط خوب و به‌جا گذاردن میراث نیکو از خود برای آیندگان می‌داند.


به گفته او:  «ببینید نزدیکان‌تان چقدر خوشحالند یا چقدر دوست‌تان دارند، آن‌وقت می‌فهمید در زندگی‌تان موفق بوده‌اید یا نه! این احساس موفقیت زمانی کامل خواهد شد که شما متفاوت باشید، در زندگی‌تان در پی ساختن چیزی باشید، به پرورش کودکان بپردازید و به افراد نیازمند کمک کنید.»


من به اندازه‌ی تعداد افرادی که مرا دوست دارند، موفق هستم - زندگی موفق چیست



مایا آنجلو


این نویسنده معروف آمریکایی زندگی موفق را لذت بردن از کاری که انجام می‌دهید، عنوان می‌کند. این شاعر و نویسنده فقید که در سال ۲۰۱۴ در سن ۸۶ سالگی درگذشت بیشتر عمر خود را پشت حجمی از کتاب‌هایش و در مطالعه و نوشتن گنجینه جملات پندآموز به‌سر برد. تعریفی که او از زندگی موفق دارد یکی از بهترین و زیباترین تعاریف زندگی است.


«زندگی موفق یعنی به خودتان افتخار کنید. به دنبال کاری باشید که به آن عشق می‌ورزید و سعی کنید هر کاری را که انجام می‌دهید، برای خودتان دوست‌داشتنی کنید.»


زندگی موفق یعنی به خودتان افتخار کنید - زندگی موفق چیست



دیپاک چوپرا


این پزشک، نویسنده و معلم معنوی متعقد است موفقیت یعنی شخصیت شما مدام در حال رشد باشد و این ارتقای شخصیت پایدار بماند. او در کتاب «هفت قانون معنوی» خود می‌نویسد:


«موفقیت در زندگی می‌تواند پیشرفت مداوم برای رسیدن به سعادت و خوشبختی باشد. دست یافتن به اهداف متعالی و بهبود آن‌ها رمز زندگی موفق است.»


موفقیت یعنی شخصیت شما مدام در حال رشد باشد - زندگی موفق چیست



توماس ادیسون


این مخترع شناخته‌شده با بیش از ۱۰۰۰ عنوان اختراع ثبت‌شده، دیوانه کار کردن بود و زندگی موفق را در سخت‌کوشی خلاصه می‌کرد، تا جایی که رکورددار ۶۰ ساعت کار متوالی و بدون وقفه است. او به همان نسبت هم تعریف بلندپروازانه و هیجان‌انگیزی از موفقیت دارد:


«موفقیت مستلزم یک درصد اشتیاق و علاقه و ۹۹ درصد سخت‌کوشی و پشتکار است.»


موفقیت مستلزم ۱درصد اشتیاق و علاقه و ۹۹ درصد سخت‌کوشی و پشتکار است - زندگی موفق چیست




نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.